Dry needling

Behandelmethode voor pijnverlichting

Dry needling is een behandelmethode om pijnlijke spieren te behandelen.
Wanneer kan deze behandeling worden toegepast:
-     Pijn en stijfheid lokaal in de spier en ook pijn ‘op afstand’.
 -     Bewegingsbeperkingen in bijbehorende gewrichten.
-     Verminderde kracht in de betrokken spier(en).
-     Pijn-ontwijkend gedrag: U gaat ‘anders’ bewegen.
-     Hoofdpijn, aangezichtspijn en/of kramp.

Hoe werkt dry needling?
Door middel van een speciale techniek worden spieren aangeprikt waardoor de spier zich even kort samen trekt. Daarna ontspant de spier zich meestal direct zal de pijn verlichten.

De behandeling richt zich op zogenaamde ‘triggerpoints’. Een triggerpoint is een verkrampte plek in een spier dat naast lokale drukpijn vaak pijn ‘op afstand’ veroorzaakt. De dry needling behandeling richt zich op het uitschakelen van deze triggerpoints.

Na de behandeling geven wij u advies en vaak oefeningen mee om er voor te zorgen dat de triggerpoint niet meer terug komt.

Wat voelt u van dry needling?
Het inbrengen van het naaldje voelt u bijna niet. Als een triggerpoint aangeprikt wordt, spant de spier zich kort even aan. Dat geeft kortdurend een soort ‘kramp’ gevoel. Daarna ontspant de spier zich weer en kunt u gemakkelijker bewegen. Na de behandeling voelt het behandelde gedeelte vaak wat vermoeid en/of stijf aan. Dit is meestal van korte duur.

Bent u benieuwd of dry needling  u kan helpen?
Voor vragen, meer informatie of voor het maken van een afspraak kunt u bellen met onze praktijk

Zorgkaart Nederland

Links | Sitemap | DisclaimerContact |  T 053 - 4753 753 | E